MENTALNO ZDRAVLJE


ČLANCI: #Mentalno zdravlje #Prilozi suradnika

Misli koje treba misliti

Pojava globalne epidemije izaziva strah i neizvjesnost te značajno mijenja život pojedinca i cjelokupne zajednice, što dodatno izaziva stres i prijetnju mentalnom zdravlju. Prirodna reakcija u stanju stresa usmjerava se na umanjivanje intenziteta stresa različitim strategijama i ponašanjima, od kojih su neka vrlo učinkovita, a druga vrlo nepovoljna za mentalno zdravlje pojedinca. U situacijama poput trenutne prirodno je činiti sve što je u našoj moći kako bismo zadržali vlastito zdravlje netaknutim.

O negativnim mislima

Kada osjetite neku intenzivnu neugodnu emociju, npr. ljutnju ili tugu i/ili tjeskobu, zapitajte se „Što mi je sad prošlo kroz glavu?“, “Što sam to pomislio/la?“. Vrlo je važno osvijestiti te misli dok ste još u situaciji koja te emocije izaziva i dok su one snažne.

Da, ali i…

Trenutno stanje oko nas u potpunosti nam je promijenilo način života, uskratilo brojne mogućnosti i utjecalo na način na koji gledamo svijet oko sebe. Strah, tuga, napetost i panika česti su doživljaji, a bezvoljnost, nesanica, debljanje ili sukobi češće se pojavljuju u našim životima. Iako su navedene pojave potpuno ispravne i očekivane u promijenjenim životnim okolnostima, one ne moraju obilježiti našu svakodnevicu. Naime, svatko od nas posjeduje kapacitet za nošenje sa stresnim situacijama, što znači da ipak možemo učiniti nešto da bismo živjeli na najbolji mogući način u situaciji koja je izvan naše kontrole.

Automatske negativne misli

Iskrivljene misli nazivaju se još i automatskim negativnim mislima, a često su vrlo kratke, brze, javljaju se nenamjerno i spontano te su izrazito nefunkcionalne. Ovakve misli vrlo su mračne i pesimistične, dovode do katastrofičnih procjena i vrlo nepovoljno utječu na naše raspoloženje tako što nas uznemiruju, rastužuju, zastrašuju ili posramljuju.